رئیس پلیس فتا فراجا گفت: ۱۱۴ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی صفحات، کانال‌ها و اکانت‌های مرتبط با فروش و واگذاری سوالات کنکور شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار وحید مجید

به گزارش همشهری آنلاین، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی، بیش از ۵۷۰ نشانگاه مجرمانه شناسایی و ۱۵۸ نفر از مدیران آن تحت اقدام عملیاتی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۱۱۴ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی صفحات، کانال‌ها و اکانت‌های مرتبط با فروش و واگذاری سوالات کنکور شناسایی و دستگیر و جهت رسیدگی پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا بیان داشت: ۴۶ تارنما که به فروش تجهیزات تقلب در آزمون اقدام می‌کردند نیز مورد رصد قرار گرفتند که تاکنون ۳۳ نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی افزود: با بررسی پرونده‌ها مشخص شد بسترهای ارتباطی مجرمان در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی بوده است که با تبلیغ در کانال‌ها و صفحات و اعلام وعده کاذب در ارائه سوالات کنکور سعی در ایجاد اعتماد می‌کردند.

رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه نمونه سوال مرتبط با کنکور سراسری سال جاری از متهمان کشف نشده است، گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداری این مجرمان واگذاری نمونه سوالات کنکور سال‌های گذشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هموطنان باید هوشیار باشند و فریب این صفحات و کانال‌ها را که به قصد فریب داوطلبان کنکور راه‌اندازی شده‌اند، نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، برای حفظ امنیت و شفافیت آزمون کنکور سراسری سال جاری، ضمن تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، موضوع را جهت رسیدگی هرچه سریع‌تر با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

سردار مجید در خاتمه سخنانش اعلام کرد: در رسیدگی به باندهای سازمان‌یافته، ۳ باند کلاهبرداری در این زمینه شناسایی و متلاشی شدند و بالغ بر ۱۰۶ هزار و ۹۷۴ تتر (معادل بیش از ۸۰ میلیارد ریال)، ۲۰ قطعه سکه تمام بهار آزادی، ۸ قطعه سکه نیم‌بهار آزادی، ۱۰ قطعه سکه ربع‌بهار آزادی، ۲ قطعه سکه ۲۰۰ سوت، یک قطعه سکه ۵۰ سوت و غیره مسدود و تعدادی سلاح شکاری غیر مجاز و ۱۲ عدد فشنگ از آنان کشف و ضبط شده است.

کد خبر 865791
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha